발칙한 QT

[시 31:14-16] 시간과 A-유형 본문

치유 도우미

[시 31:14-16] 시간과 A-유형

주하인 2005. 9. 13. 14:04

 여호와여 그러하여도 나는 주께 의지하고 말하기를 주는 내 하나님이시라 하였나이다..... 내 시대가 주의 손에 있사오니...

(시편 31:14-16)



But I trust in you, O Lord; I say, 'You are my God.' My times are in your hands





18개월 간의 탈진에서 회복되고 난 이후에도, 나는 여전히 거의 모든 것(식사, 잠자리에서 일어나기, 일, 놀이, 가사일, 다른 사람들과 어울리기)을 힘든 일로 느꼈다. 아마도 이건 내 생각과 영혼이 다 타버린 걸 가리키는 걸 거야.라고 나는 생각했다. 하지만 난 거의 모든 것을 하는 걸 즐기곤 했는데... 자연스럽게.



어느날 아침, 도서관에서 나는 A-유형 행동을 묘사하는 글을 읽게 되었다. 항상 시간이 부족하다. 성공 지향적이며, 한번에 한 두 가지를 해야 직성이 풀리며 일중독 경향이 있다. 나는 그걸 읽고는 이건 바로 나야!라고 외쳤다. 자기 발견은 좀더 느긋해지고 균형 잡힌 생활방식으로 바뀌려는 나의 여정에서 중요한 전환점이 되었다. 나는 시간의 경계선을 넘어서까지 살려고 애를 썼었다. 그것이 불가능하다는 것을 인정하는 것을 연습하면서, 나는 점차로 긴장을 풀고 인간으로서의 시간적 한계 속에 나 자신이 만족하면서 살아가는 법을 배우게 되었다.



주 하나님, 내 시대(시간)가 주님 손에 있사오니....

이러한 생각은 나를 쉬게 한다.



After I had been recovering from burnout for eighteen months, I still felt almost everything (eating, getting out of bed, working, fun, housekeeping, being with other people) was a chore. Maybe this indicates the extent of my charred mind and soul, I thought. But I used to enjoy doing almost everything -- simultaneously.



One morning at the library I came across this description of type-A behavior. Never enough time, success-oriented, must do two or more things at once and tendency to become workaholics, I read. That's me! I exclaimed. That self-discovery became an important milestone in my journey toward a less exacting and more balanced lifestyle. I had tried to live outside the boundaries of time. As I practiced acknowledging the impossibility, I gradually learned to relax and operate contentedly within my human time limitations.





Copyright 2000 Joan C. Webb

Comments